Wegens het grote succes van de 'kabinet gevallen' discussie een nieuw draadje over uitslagen gemeenteraadsverkiezingen.
Uitslagen
www.telegraaf.nl/verkiezingen/gr2010/
Conclusie
PVV met Wilders grote winnaar in grote steden, PvdA grote verliezer, D66 vier keer zo groot, GroenLinks stijgt ook wat. Kortom: centrum/regerende partijen verliezen zetels, links en rechtse partijen profiteren hiervan.
Uitslagen Arnhem (stijging/daling):
PvdA -6
CDA -1
D66 +3
SP +1
VVD +1
GroenLinks +1
Ton +1
Pro Arnhem, Zuid Centraal, ChristenUnie, UltraRechts 0

Bron: De Gelderlander
Verwachtingen Arnhem
Er zal weinig veranderen, PvdA en SP nog samen met GroenLinks sterk, eerste twee genoemde partijen zijn het oneens over havenafbouw. Volgend jaar nog meer gemeenteheffingen. Let ook op verschillende headlines bij onze 'onafhankelijke nieuwsbronnen', lopen uiteen van "PvdA grootste verliezer" tot "PvdA blijft de grootste"
Verwacht een halfafgebouwde haven, wel eindelijk weer tempo op het station (dank aan SP), doorgaande verpaupering wijken en heel veel onzinnige subsidies en nieuwe knuffelstichtingen. Ben persoonlijk blij met stijging D66 :)
Lucas, Charliee, Robyeye kom er maar in =)
zo, dat ook ff kwijt.
Bos: Mensen we zijn tereug
eg waar?
Wel vreemd is dat CDA ook veel zetels verloor, ook al is dit gemeentelijke verkiezingen en niet kamer 2, dat het kabinet gevallen was heeft er alles mee te maken, vreemde is dus dat het toch egt de schuld is van die kk PvdA dat het hele zooitje viel
maarja, links PO en Bos werd de hemel in geprezen.
edited 2010-03-04 23:42:30
Hmm, naja PvdA doet hier (Landerd) niet mee, alleen 3 lokale partijen en het CDA
btw: wegwezen met PVV, de hele partij is een grote populistische zooi en overal waar zij komen gaat het fout,
edited 2010-03-04 23:57:22
do not want
(Ik ben niet voor PVV hoor, maar het is wel grappig omdat almere de 'proefstad' was qua peilingen voor 9 juni)
Dat ze zich laten beinvloeden door de val van het kabinet en alleen kijken naar ow wie staat er aan het hoofd,
Jan peter balkenende van het CDA. Die gasten van het CDA zijn weer lekker bezig...
Als mensen nu eens wat beter kijken dan zien ze tenminste hoe het echt speelt.
Daarnaast wordt er lokaal meer gestemd op de koppen van lokale dorpslijsten i.p.v. landelijke partijen want die zouden minder betrokken zijn bij de omgeving als de dorpslijsten...
wat een bullshit, wij wonen daar toch net zo goed..
Zijn wij van een andere planeet ofzo..?
Owja, ik ben dus een CDA-er en stond ook verkiesbaar in de gemeente Druten :)
Als ik mocht stemmen zou het waarschijnlijk een D66 worden :]
Voor het eerst staan er hier jongeren op de lijst.
In de verkiezingen van 2006 hadden er 30 jongeren gestemd in de hele gemeente.
Er waren 2 jongeren kandidaten.
Er hadden maarliefst 120 jongeren gestemd dit jaar.
20 op mij, 23 op onze lijsttrekker, 4 op die andere jongen (haha geniaal), 13 op hun lijst trekker, en de rest allemaal op een lokale partij waarvan de lijsttrekker in het bestuur zit van een zuipfeest genaamd tentation.
Daartegenin is het ook niet slecht om op een lokale partij te stemmen, het gaat puur om wat voor visie de partij heeft op de lokale politiek en het zal me een worst wezen of die partij er dan landelijk ook is of niet. Hier, in Deventer, hebben we echt de meeste idiote lokale partijen dus bleef er eigenlijk alleen nog de keus over voor de partijen die zich ook landelijk verkiesbaar stellen.
Er zijn hier in Druten 1 hoofdkern en 4 dorpen die allemaal hun eigen dorpslijst hebben.
Allemaal roepen ze wij willen dit wij willen dit, nee maar wij willen dit en wij willen dit.
Druten is al een artikel 12 gemeente wat inhoudt dat het eigenlijk failliet is.
Daarnaast moet er op jaarbasis 3 miljoen bezuinigd gaan worden in een budget dat er niet is.
De enige standpunten die de dorpslijsten innemen zijn:
- Wij willen een samenvoeging van het dorpshuis, de sportvelden en etc.
- De boom in de achtertuin van mevr. Janssen moet gekapt worden voor het zich van de achterburen...
Daar redt je het gewoon niet mee
PvdA-PVV-CDA is daarmee de enige combinatie van drie partijen die een meerderheid zou halen. Het is tegelijk een uiterst onwaarschijnlijke combinatie''
ik zit nog steeds te wachten op die linkse regering, want CDA bakt er al 10 jaar niks van en als PVV aan de macht komt dat kunnen we het helemaal vergeten in dit land als terroristen trek plijster.
ben zelf niet wezen stemmen, had me er niet echt in verdiept, maar vind d66 wel een sympathieke partij dus die stijging zal prima zijn. Verder cba ik zie toch geen daglicht:D